Digitaal

Delens technologie past zich aan de nieuwe realiteit aan

02 september 2020 | Digitaal

Stilstaan is achteruitgaan. Om relevant te blijven, moet je als bedrijf verder denken dan morgen. The day after tomorrow, noemt Peter Hinssen het. Technologie en digitalisering zetten zich voort, de samenleving stimuleert nieuwe tendensen zoals verbinding, aandacht voor het milieu en duurzaamheid, en klanten ontwikkelen nieuwe behoeften en verwachtingen in deze evoluerende wereld. En dat voelen we eveneens binnen de banksector. Hoe gaat Delen Private Bank om met die veranderingen?   

Eén antwoord: mee-evolueren 

Als de wereld rond jou verandert, dan moet je als organisatie mee evolueren en jezelf steeds heruitvinden om overeind te blijven. Dat is althans de filosofie van Delen Private Bank. Het is een uitdaging, maar ook een kracht. Het houdt ons fris en alert, tegenover de klant en tegenover onze medewerkers. Een voorbeeld? De snelle evolutie van onze Delen app en Delen OnLine.

Een mix van persoonlijke en digitale service

De laatste jaren hebben we sterk ingezet op alternatieve, digitale kanalen om u nog beter, sneller en comfortabeler te bedienen. Zonder in te boeten op persoonlijk contact weliswaar. Met de Delen app en Delen OnLine heeft u krachtige tools in handen waarmee u een gedetailleerd overzicht krijgt van het rendement, de evolutie en de samenstelling van uw portefeuille, wanneer u maar wil.

Ook Delen Family Services hoort in dat rijtje thuis: een instrument om uw familievermogen en uw stamboom efficiënt in kaart te brengen. Hiermee heeft u een duidelijk zicht op al uw vermogenscomponenten. Een digitaal archief centraliseert uw belangrijke documenten, zoals schenkingsaktes en contracten (zie ook artikel ‘Het bewijs van de herkomst van uw vermogen is goud waard’). Dat is een prima opstapje om met onze estate planners samen te zitten over successieplanning. Een extra schakel op weg naar uw gemoedrust. 

100 IT’ers die vast bij Delen Private Bank werken staan elke dag paraat om die tools continu te verbeteren. Die flexibiliteit kwam ons goed van pas, toen corona in geen tijd de wereld veranderde. 

Wie is Peter Hinssen?

Hinssen is ondernemer, adviseur, keynote speaker en auteur. En vandaag is hij een van de meeste vermaarde opinieleiders omtrent radicale innovatie, leiderschap en de impact van digitalisering op de maatschappij en het bedrijfsleven. Dit jaar schreef hij het boek ‘The Phoenix and the Unicorn’, over bedrijven die zich steeds heruitvinden. Een aanrader!

Snel schakelen in coronatijden 

In crisistijd laat je zien wie je bent. Snel schakelen is de boodschap! Covid-19 is een boosdoener op veel vlakken, maar ook een katalysator voor nieuwe digitale oplossingen:  

  • Werken vanop afstand: Vanaf dag 1 van de lockdown was de bank coronaproof. Onze Delen-kantoren maakten plaats voor een netwerk van bijna 400 thuiskantoren die digitaal in verbinding stonden met de klant en met elkaar. 
  • Delen Digital Talks: onze gesmaakte evenementen konden plots niet doorgaan. Daarom staken we ze in een digitaal jasje. Klanten namen deel aan de nieuwe Delen Digital Talks vanuit hun huiskamer. Het waren interactieve presentaties in kleine groepjes over een actueel onderwerp. Klanten namen deel met hun laptop, en wij zorgden voor een smakelijke aan huis geleverde lunchbox. Ook in het najaar plannen we digitale events.
  • Digitaal ondertekenen: dankzij de digitale handtekening opent u een rekening en sluit u een krediet af vanop afstand. U hoeft er dus niet meer voor naar kantoor te komen, u doet dit makkelijk, veilig en snel via de app.  
  • Videogesprekken: Lukt het niet om naar kantoor te komen? En heeft u toch een vraag die discretie en nuance nodig heeft? Dan kunt u een videogesprek aanvragen via uw Delen app. Zo kunt u uw relatiebeheerder toch onder vier ogen spreken. Alle communicatie – via berichten, telefoon- en videogesprekken – gebeurt binnen de maximaal beveiligde IT-systemen van de bank.

Bekijk de tips van Peter Hinssen voor Delen Private Bank 

U leest het: we evolueren mee met de wereld rondom ons, en blijven inzetten op digitalisering. We zijn dan ook enorm blij en vereerd om voor het vierde jaar op rij winnaar te zijn van een award ‘Best Digital Private Bank Belgium’. Het is een bevestiging dat we op de goede weg zijn en een mooie beloning voor het geleverde werk. Daarnaast is het voor ons vooral een stimulans om de lat nog hoger te leggen. Daarom waren we heel benieuwd naar tips die Peter Hinssen – een van de meest vermaarde opinieleiders op vlak van technologie en digitalisering – ons nog kon geven. Het interview hoort en ziet u in de onderstaande reeks van vier video’s. Veel kijkplezier! 

 
 
Nederlands
Nederlands Français