Corporate

De tandem van een moderne dicht-bij-de-klant service

17 december 2018 | Corporate

Delen Private Bank gaat wel eens tegen de stroom in. Ze breidt haar kantoren uit bijvoorbeeld, terwijl sectorgenoten net vestigingen sluiten. “Het is de schuld van de digitalisering”, klinkt het dan vaak. De bank denkt daar anders over. Persoonlijk contact en digitale efficiëntie zijn twee wielen aan een tandem die een moderne dicht-bij-de-klant- dienstverlening mogelijk maakt.

10 jaar kantoor Hasselt

Bart Menten en Filip Gielkens, regioverantwoordelijken voor de regio Limburg, vierden zopas de tiende verjaardag van kantoor Hasselt. “Bart en ik hebben het kantoor opgestart in volle financiële crisis, in 2008”, herinnert Filip Gielkens zich. “Net in turbulente tijden moet je dicht bij je klanten zijn, letterlijk en figuurlijk. Dat is het moment waarop je vertrouwen wint of verliest. Onze filosofie van voorzichtigheid en onze langetermijnaanpak sloegen aan, en dat doet het nog steeds.” Het kantoor bouwde gestaag een netwerk uit. “Niet in het minst dankzij de fantastische samenwerking met Bank van Breda”, vertelt Bart Menten. “Samen volgen we het hele traject van de klant. We beantwoorden vragen over de uitbouw van de zaak, maar evengoed over de nieuwe erfrechthervorming of de mogelijkheden voor pensioenopbouw”.

Bart Menten en Filip Gielkens

De cijfers tonen het succes van die formule: het team breidde uit van twee naar twaalf medewerkers, waarvan twee sinds 2017 in het kantoor in de Kempen. “We zijn nu marktleider in plaats van uitdager op gebied van discretionair vermogensbeheer in de regio”, zegt Bart trots. “Naast de beproefde Delen-signatuur hebben we ook steeds aandacht voor de couleur locale”, weet Filip. “We organiseren eigen infoavonden, golftornooien op de prachtige club in Houthalen en wijndegustaties”.

Opening nieuw kantoor Leuven

Die lokale verankering vinden we eveneens terug in Leuven. “Dat is cruciaal als je dicht bij je klanten aanwezig wil zijn”, beseft Peter Willems, samen met Chris Punie regioverantwoordelijke voor Leuven en omgeving. “Hoe kan je een persoonlijke touch geven aan je dienstverlening als je niet weet wat er leeft in je regio?” Onlangs ging de bank een samenwerking aan met het M-Museum voor de restauratie van kunstwerken. “Behoud en zorg van het culturele erfgoed is een rode draad doorheen ons kantorenbeleid”, legt Chris Punie uit. “Onze kantoren zijn meestal panden die in hun oude glorie hersteld werden. Daar is een duidelijke match.”

“Net in turbulente tijden moet je dicht bij je klanten zijn, letterlijk en figuurlijk.”

Ook de universiteit is een lokale troef waar de bank graag op inspeelt. “Het bulkt hier van het jonge talent”, aldus Peter. “Onze langetermijnvisie komt hier dus goed van pas. We bouwen duurzame relaties op van generatie op generatie. Daar hebben onze klanten wel oren naar.” En ook de Delen app, de digitale oplossing van de bank, wordt ten zeerste gesmaakt. “Klanten waarderen de transparante en eenvoudige opbouw van de app”, weet Chris Punie, “net als de 24/7 beschikbaarheid. Ook dat is gemoedsrust creëren. En voor de meer complexe zaken zoals vermogensplanning appreciëren onze klanten een goed persoonlijk gesprek, in de huiselijke omgeving van ons kantoor op de Bondgenotenlaan.”

Chris Punie en Peter Willems
 
 
Nederlands
Nederlands Français