Corporate

Delen Family Services: de klant krijgt een totaaloverzicht van zijn vermogen

23 juni 2020 | Corporate

In het najaar van 2019 lanceerde Delen Private Bank Delen Family Services. Met deze service krijgt de klant een duidelijk en volledig overzicht van alle componenten van zijn vermogen, zowel privé als van zijn vennootschap. Ook alle familiale relaties worden mee in kaart gebracht. Alle belangrijke documenten kan hij op één veilige plaats bewaren, op zijn persoonlijke digitale archief. Delen Family Services is een efficiënt en handig instrument voor de klant, de relatiebeheerder en de estate planner. Want met een duidelijk overzicht van het vermogen, kunnen ze alle klanten gericht en op maat adviseren. Alexandre Delen, directielid en hoofd IT, kijkt terug op de oorsprong van dit verhaal.

Alexandre Delen
Delen Family Services laat de klant toe zich voor te bereiden op onverwachte wendingen in het leven. Dat creëert gemoedsrust.
Alexandre Delen - Directielid en hoofd IT

Hoe is Delen Family Services ontstaan?

Alexandre: Oorspronkelijk was het een idee van Jacques Delen. Drie jaar geleden zat hij samen met een andere collega om de Delen app kritisch onder de loep te houden. Op zich waren ze best tevreden, maar de functies van de tool moesten verder opgeschroefd worden. En toen was het idee geboren: we zouden één centrale plaats creëren om alle vermogenscomponenten van de klant in kaart te brengen: immobiliën, verzekeringen, vennootschappen, kunstwerken, enzovoort. Later kreeg het dan de naam Delen Family Services.

Hoe reageerden de klanten hierop?

Alexandre: Delen Family Services werd positief onthaald bij onze klanten. De vele voordelen waren hen snel duidelijk. Het digitale archief verlicht de administratieve last die vaak bij financieel beheer komt kijken. En dankzij het heldere overzicht van het hele vermogen, kunnen onze relatiebeheerders, estate planners en fiscalisten de klant breed adviseren op diverse vlakken. Concreet kunnen we bijvoorbeeld op basis van alle data een schatting maken van de successiedruk van de klant, en een aangepaste successieplanning voorstellen moest dat nodig zijn. En dat geeft de klant gemoedsrust. Want het leven kan soms onverwachte wendingen nemen. En moest er iets gebeuren, dan is alles geregeld. Een kwart van onze klanten maakt al gebruik van deze service, en ze is nog geen jaar geleden gelanceerd.

Wat is de rol van IT geweest?

Alexandre: Delen Family Services hebben we helemaal op eigen krachten ontwikkeld. Dat ligt in onze traditie, voor de Delen app was het net zo. We hebben dus geen beroep gedaan op externe specialisten. En daar zijn we best trots op. Een kwart van het personeel van de bank werkt in de IT-afdeling. Sommige daarvan zijn al meer dan een jaar fulltime bezig met dit project. De lancering van Delen Family Services gebeurt stap voor stap. De service wordt geleidelijk aan geïntegreerd in de Delen app en Delen OnLine. Zo kan de klant – als alles afgewerkt is – er op elk moment gebruik van maken, zowel bij hen thuis als bij ons op kantoor.

 
 
Nederlands
Nederlands Français English