De 5 waarden van Delen Private Bank

Delen Private Bank is geen klassieke bank. Met haar gespecialiseerde focus op een evenwichtig privévermogensbeheer, voorliefde voor kunst, transparante communicatie en authentieke familiale karakter bekleedt de bank een zeldzame positie in de financiële wereld. Een blik achter de schermen van dit unieke Belgische familiebedrijf.

Als specialist in discretionair vermogensbeheer is het de persoonlijke missie van Delen Private Bank om actief te luisteren naar haar klanten. Dat is geen holle slogan, maar een ideaal waar non-stop naar gestreefd wordt. Zelfs de CEO maakt nog dagelijks tijd vrij voor persoonlijk klantencontact.

‘In onze branche kun je als klant alleen een vertrouwensband met je bank ontwikkelen als je contactpersoon niet om de haverklap verandert’, vertelt CEO Paul De Winter. ‘Samen met de eenvoud van ons model en de Delen-waarden die we nastreven, zijn dat de redenen waarom we vandaag met 30.000 klanten in België uitgegroeid zijn tot een topdriespeler in de private-banking-sector. We combineren de menselijke aspecten van een familiebedrijf, met het professionalisme van een multinational.’

Empathisch bankieren, zo noemen sommige medewerkers van Delen Private Bank de manier waarop de vermogensbeheerder de noden en wensen van zijn klanten aanvoelt. ‘Een portefeuille optimaal, veilig en voorzichtig beheren, is alleen maar mogelijk wanneer we de klant centraal plaatsen’, zegt Paul De Winter. ‘Een klantenprofiel alleen op papier lezen, is niet aan ons besteed. Tijdens gesprekken houden we de vinger aan de pols.’

Delen Private Bank maakt voor haar dienstverlening bovendien geen onderscheid tussen de grootte van het vermogen van haar klanten. ‘Iedereen krijgt van ons dezelfde homogene dienstverlening, weliswaar in een andere kostenstructuur. De efficiëntie van onze administratie, de expertise van onze specialisten en onze betrokkenheid zijn identiek, of iemand nu 100.000 euro of 10 miljoen euro bij ons in portefeuille heeft.’

De bank kent bovendien een uitzonderlijk laag personeelsverloop. Ook dat straalt af op de klanten, weet Paul De Winter. ‘Ik ben hier in 1990 begonnen als dertiende werknemer op de loonlijst. Vandaag zijn we met 380 mensen. Van mijn tien collega’s uit de begintijd werken er vandaag nog altijd acht bij de bank. Dat spreekt boekdelen over de gedreven spirit en de gepassioneerde werksfeer die hier heerst. Ook het engagement van ons personeel is voor onze klanten duidelijk voelbaar.’

Ontdek onze vijf waarden – familiaal karakter, visie op lange termijn, behoedzaamheid, integriteit en transparantie – aan de hand van de volgende getuigenissen van enkele medewerkers:

 
 
Nederlands
Nederlands Français